آموزش خیاطی مبتدی

آموزش خیاطی مبتدی

آموزش خیاطی مبتدی

آموزش خیاطی مبتدی

تولید دامن کلوش

يكشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۵۷ ب.ظ

5- تولید دامن کلوش
5.1. مدل دامن و توضیحی از ظاهر
دامن ها به عنوان محصولات کمربند طبقه بندی می شوند و با جلیقه ، ژاکت (کت و شلوار) یا به عنوان یک محصول مستقل کاملاً ساخته می شوند.

دامن ها به شکل ها و سیلو های مختلفی به چشم می خورند. با توجه به شباهت ، دامن ها به راست و گسترش به سمت پایین (مخروطی) تقسیم می شوند. دامن های راست می توانند باریک و گسترده باشند. دامن های باریک بدون تاشو ، با بریدگی در قسمت پایین ، با یک یا چند برابر اتو ، گسترده - با مجامع ، چین های مختلف کوچک آجری یا نرم در امتداد دور کمر ساخته می شوند. دامن های شعله دار عبارتند از: شعله ور ، "زنگ" ، "نیمه خورشید" ، "خورشید" و غیره.

 مدل های دامن

الگوی دامن نیم کلوش به تعداد درزهای اتصال متمایز می شوند: یک درز ، دو درز ، چهار درز ، شش درز ، هشت درز و چند درز. دامن ها با نقش برجسته های مختلف بریده می شوند.

168

169

درز ، تسمه ، بخیه ، بند ، گلدوزی ، لبه ، دکمه ، آنها همچنین می توانند با جیب و یوغ از اشکال مختلف باشند.

بندها را می توان با یک زیپ ، قلاب ، دکمه تزئین کرد. قسمت بالایی دامن ها با کمربند ، نوار کرایه ای ، سجاف و یک درز تحت درمان قرار می گیرد. قسمت پایین دامن را می توان لبه دوزی ، لبه دار ، دودی با حاشیه ، پیازچه و غیره انتخاب مدل دامن دوخته شده در کیت بستگی به محصول اصلی (کت یا جلیقه) دارد.

مدل 1. دامن صاف ، صاف ، دوجداره ، باریک به شکل و برابر با یک طرفه در وسط صفحه پشتی ، از سمت چپ به راست است. در پانل های جلو و عقب ، دو تاک از خط کمر قرار دارد. اتصال دهنده هوک در درز جانبی. قسمت بالایی الگوی دامن کلوش با یک روبان ماسوره درمان می شود ، قسمت تحتانی با یک سجاف در سجاف به پایان می رسد (شکل 102 ، الف).

مدل 2. دامن با یک زیپ شعله دار ، متشکل از هشت گوه. قسمت بالایی با یک کمربند پردازش می شود ، که انتهای آن با قلاب و یک حلقه چسبانده می شوند ، و قسمت پایین آن با یک درز سجاف (شکل 102 ، ب).

5.2 جزئیات ، نام بخش ها و خطوط را برش دهید

جزئیات اصلی دامن:


دامن ها از جزئیات قسمت بالا ، روکش و لب به لب تشکیل شده است. جزئیات بالا از مواد پایه برش داده می شود. تعداد ، شکل و برش آنها بستگی به مدل دامن دارد. از پارچه آستر ، پوشش دامن ، سجاف برای پردازش بستها ، بستن جیب ، چوب لباسی و غیره برش خورده است.

170

با توجه به رنگ و مشخصات فنی مطابق با پارچه های اصلی انتخاب شده است. مواد کاربردی شامل نوار کرایه ای برای پردازش برش فوقانی دامن و مواد کوسن برای قطعات آب بندی می باشد. جزئیات اصلی برش دامن در شکل نشان داده شده است. 103.

جزئیات برش دامن دارای سطرها و بخش های زیر است: 1 - خط وسط تابلو؛ 2 - بخش پایین؛ 3 - برش جانبی؛ 4 - مسیر بالایی؛ 5 - تاک جلو؛ 6 - Tuck back؛ 7 - خط باسن؛ 8 - کمک هزینه بست.

5.3 پردازش تانک ها ، درزها و چین های برجسته
تانک کامیون های موجود در دامن تناسب لازم بدن را از خط کمر تا باسن ایجاد می کنند. تعداد آنها به مدل دامن بستگی دارد ، تفاوت در اندازه گیری بین نیم بند کمر و باسن است و از سه تا پنج متغیر است. بسته به مدل ، کامیون ها را می توان به طول حمله کرد ، و تبدیل به چین های نرم یا اتو کرد. کامیون ها عمود بر خط باسن هستند.

تانک ها در امتداد خطوط مشخص شده در مخازن متقارن چسبانده می شوند - یکی از بالا به پایین ، دیگری از پایین به بالا. در قسمت بالایی ، تیک با یک دستگاه تک ماشین به طول 7-10 میلی متر ثابت می شود و در انتها خط باطل می شود و با یک میخ 7-10 میلی متر خاتمه می یابد.

کامیون ها اتو شده اند و کمک های خود را به سمت وسط پنل های جلویی و عقب یا طبق مدل هدایت می کنند. قبل از اتو زدن ، توصیه می شود که کامیون ها را از یک طرف و طرف دیگر اتو کنید.

درزهای برجسته چنین درزهای دامن بسته به مدل ، با یک درز بخی با برش های باز ، یک درز بخی با یک برش بسته یا یک درز کاذب با یک برش بسته درمان می شوند.

تاشو در دامن ها ، تاشوها بر روی جزئیات اصلی طراحی شده اند تا آزادی حرکتی ایجاد شده و در عین حال در امتداد خط کمر قرار گیرند ، و همچنین درزهای پایانی.

تاشوها یک طرفه ، رو به روی و کمان (بخیه دار یا دوخته شده) هستند. آنها می توانند هم در حال تکمیل باشند و هم اتصال (می توانند دو یا سه بخش را به هم متصل کنند). تعداد پلت های دامن به مدل بستگی دارد.

چین های یک طرفه آنهایی هستند که چین در قسمت جلوی آن به یک طرف هدایت می شود ، و جایزه برای چین از طرف اشتباه به طرف دیگر. کمک هزینه چرمی ممکن است در کل طول یا با شعله ور شدن یکسان باشد. از داخل ، برابر با سه خط مشخص شده است - وسط (خط تاشو) ، سازنده (که در امتداد آن سنگ زنی انجام می شود) و خطی که طول چین را محدود می کند.

شکل 104. انواع چین دار


جزئیات دامن در امتداد خط میانی با صورت به سمت داخل خم شده و در امتداد خط در نظر گرفته شده دوخته شده است و انتهای خط را با یک خط بیضی شکل برای استحکام انتهای تاشو به پایان می رسانید. در ساخت لباس برای سفارشات منفرد ، چین بر روی دستگاه مخصوص یا با بخیه های دستی جارو می شود و در کنار خط جارو دوخته می شود. خط علامت گذاری در قسمت درز برداشته می شود.
این آیتم روی میز اتو با یک طرف اشتباه بالا قرار دارد و با کمک هزینه ای که در امتداد میز قرار دارد ، قرار دارد. برابر را در یک جهت (بسته به مدل) تا کنید و در طول کل آهن را بکشید (شکل 104 ، a). اگر مدل دارای بخیه تکمیل کننده باشد ، در قسمت جلویی با کمک پا با فیکسچر انجام می شود.

هنگام انجام یک برش یک طرفه روی قسمت های دو قسمتی ، پردازش اولیه همانطور که در بالا توضیح داده شد انجام می شود و تنها پس از خرد شدن پوش ها ، برش ها را در طول کل با یک درز پهنای 12-15 میلی متر خرد کنید و به دنبال آن بارش ریز. این عمل را می توان در چرخ خیاطی و خراش آور انجام داد.

پردازش بیشتر چین همان است که در بالا توضیح داده شده است (شکل 104 ، ب).

چین های آینده از جمله مواردی هستند که چین های طرف مقابل به طرف یکدیگر و در طرف اشتباه - در جهت های مخالف قرار دارند. تاشو که از داخل خارج می شود توسط سه خط مشخص شده است - وسط (خط انفجار) ، سازنده (که در طول آن سنگ زنی انجام می شود)

172

و خطی که انتهای آن را بپوشاند. فاصله بین خط میانی و خط ساخت و ساز دو برابر عمق دارد

برابر

این قسمت در امتداد خط میانی با صورت به سمت داخل خم شده و در امتداد خط در نظر گرفته شده دوخته شده است و با یک خط ماشین سه تایی در ناحیه مشخص شده پایان می یابد.

در ساخت لباس برای سفارشات منفرد ، چین خورده در امتداد خط در نظر گرفته شده بر روی یک دستگاه ویژه جارو می شود ، نخ های کشنده در همه جا به جز قسمت ناتمام تاشو برداشته می شوند. قسمت به صورت رو به روی میز گذاشته شده است ، کمک های تاشو از هم جدا می شوند ، خط میانی در طول کل با خط درز درز ترکیب می شود ، با پین ها تراش داده می شود و در طول کل بر روی دستگاه مخصوص یا با بخیه های مستقیم 30-40 میلی متر به ثمر می رسد.

تاقچه از قسمت داخلی دامن اتو شده است تا زمانی که کمک هزینه ها مضر شوند. به منظور جلوگیری از جابجایی کمک هزینه ها هنگام کار دامن ، برابر با توجه به مدل با خط پایان از جلو ثابت می شود (شکل 104 ، ج). اگر خط پایان وجود ندارد ، چین در طرف اشتباه چسبانده می شود ، خطوط چسبان از هر طرف کمک در نزدیکی خط خیاطی عبور می کنند و با یک خط بیضی شکل پایان می یابند تا از شکستن انتهای تاپ جلوگیری شود.

هنگام انجام یک تاشو که روی قسمتهای دو یا سه قسمت قرار دارد ، می توانید درزها را فقط در قسمت خم ها قرار دهید. آنها پس از علامت زدن چین ها با درز 12-15 میلی متر عرض ، و پس از آن ریزش و یا بر روی دستگاه درز و برش سنگ زنی می شوند. پردازش بیشتر چین همانطور که در بالا توضیح داده شده است انجام می شود (شکل 104 ، d).

چین های کمان نمایانگر قسمت معکوس چین روبرو هستند و یک "کمان" را تشکیل می دهند (شکل 104 ، ه).

پردازش تاشوهای ورودی و کمان مشابه است ، تنها تفاوت آن در این است که کمکهای تاشوهای ورودی از طرف اشتباه بوده و چین های کمان در قسمت جلویی قرار دارند.

چین های کمان را علامت بزنید و آنها را به همان شیوه های ورودی ، فقط در قسمت جلوی آن خرد کنید ، تا چین را با یک اتصال مستقیم در امتداد درز با یک خط ماشین دو برابر کنید. پردازش چربی بیشتر مطابق توضیحات انجام می شود.

بالا

در چینهای تعظیم اتصال ، درزها در چینها قرار می گیرند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۱۰/۱۵
  • ۲۱۴ نمایش
  • Easy sewing tutorial Easy sewing tutorial

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی